Tan diferents som els adults dels nens? Jo crec que no. I potser per això ens podem aplicar dia a dia tot el que els diem, els recordem, els ensenyem o aconsellem. Ensenyar vol dir aprendre dues vegades. Qui s'apunta a aprendre tant de tot?

dilluns, 28 de novembre del 2011

Les regles del joc

No fa ni una setmana que vam estar parlant al seminari d'un tema que ens preocupa bastant a tots els estudiants en general de la meva classe. I et preguntaràs, és el mateix que em preocupa a mi? Segurament, si. Pot ser que t'hagis trobat amb la situació de no saber treballar en grup, de no treballar al mateix ritme que els altres... Doncs per paraules del meu tutor de seminari et dic que no et preocupis. Ara mateix la única cosa que pots fer és confiar en aquelles persones, i jo dir-te que us ensortireu.
Però no és per aquí per on volia decantar el tema aquesta nit. Volia explicar-te un consell que em van donar fa molt poquet i que crec que molts el poden aprofitar a l'hora de treballar en grup. Tots sabem que en tots els equips hi ha algú que és líder, algú que organitza o gestiona i algú que dirigeix. Doncs bé, si tu ets aquest últim, cal que sàpigues que la primera cosa que has de fer és marcar les regles del joc, com al parxís. En aquest joc, abans de començar la partida sempre es recorda que si caus allà et menja, que si caus allà tornes a llençar els daus, que si no hi ha tal fitxa pots treure una altra, el sentit en que es mouen les fitxes... En el treball ha de ser semblant. Abans d'iniciar aquesta partida, has de recordar que aquells qui s'adormin se'ls cridarà l'atenció, que tots han de seguir el ritme marcat, etc... Sinó, estimat lector, és quan comencen els problemes i les crispacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada